securitatea imprimantelor multifuncționale
În organizații, securitatea documentelor este esențială pentru protejarea informațiilor sensibile de afaceri și esențială pentru menținerea unui avantaj competitiv, asigurarea conformității cu reglementările de confidențialitate și a productivității activităților de business.
De cele mai multe ori când ne gândim la securitatea informațiilor într-o companie, ne referim numai la securitatea logică a datelor, adică imposibilitatea transmiterii sau copierii pe medii electronice, și mai puțin la furtul datelor pe medii fizice. Blocarea accesului la tipărire oferă posibilitatea de a vă asigura că este acordată permisiune de preluare doar pentru documentele care au dreptul să iasă în exteriorul companiei.
Firmele investesc timp și resurse prețioase pentru prevenirea atacurilor externe, dar adesea nu reușesc să protejeze imprimantele multifuncționale de potențiale scurgeri de securitate.
Imprimantele multifuncţionale moderne s-au transformat în instrumente puternice, care la fel ca PC-urile şi serverele, au sisteme de operare, hard disk-uri uriaşe, se conectează la reţea şi internet, şi sunt utilizate în comun de utilizatori pentru a procesa zilnic un număr enorm de documente importante pentru afacere.
Pentru multe organizații, în special cele din domeniul sănătății și finanțelor, utilizatorii interacționează adesea cu informații personale sensibile.
Având în vedere că, potrivit studiilor realizate de specialiștii, 70% dintre organizații sunt victime ale unei încălcări a securității datelor legate de acțiunile de tipărire, este în mod clar nevoia de a reduce riscurile atunci când vine vorba de producerea de conținut pe hârtie.
Este un fapt constatat în companii că, după apăsarea butonului “PRINT”, este posibil să intervină un element de urgență și apoi să fie omisă preluarea documentului tipărit.
S-a estimat că 20% dintre comenzile de imprimare nu sunt niciodată preluate din tavă de ieșire.
![multifunctionala INEO CHR inchiriere imprimanta](https://chr.ro/wp-content/uploads/elementor/thumbs/multifunctionala-INEO-CHR-q4wuek1yrebli62ni97h6iu51bxwhgecceq0wmq5gs.jpg)
![CHR printer CHR printer](https://chr.ro/wp-content/uploads/elementor/thumbs/PXL_20210802_140334917.PORTRAIT2-e1682000456647-q5d03fkox0svj0a7i2bii5zgkh14vu80s4b6ylhc18.jpg)
![documente confidentiale tiparite documente confidentiale tiparite](https://chr.ro/wp-content/uploads/elementor/thumbs/20230420_152658-q5l6xua4f5htgv0msckrzyr9nm8fubbft2kwys7fzg.jpg)
![imprimare sigura imprimare sigura](https://chr.ro/wp-content/uploads/elementor/thumbs/20230420_152722-q5l6y1stxts41qppkftsjwuyep7djw5ai3ssszwalo.jpg)
RISCURI DE SECURITATE
În plină manifestare a cyberattack-urilor, cea mai mare parte a companiilor au implementat sisteme de protecție, precum VPN-uri, firewall-uri sau monitorizarea rețelelor, pentru a putea preveni accesul neautorizat din exterior la informațiile companiei. Aceste soluții asigură protecția față de încercările de acces din exterior la date, dar nu protejează de amenințările din interior. Utilizatorii au acces electronic la documentele proprii, având posibilitatea de a le tipări și de a scoate în exteriorul companiei informații sensibile.
Riscuri de securitate posibile în cazul multifuncţionalelor de tipărire, copiere și scanare:
- utilizatorii neautorizaţi au acces la informaţiile sensibile stocate pe multifuncţionalele neprotejate;
- intruşii rău intenționați obțin acces la reţea prin intermediul imprimantei şi o utilizează pentru atacuri ulterioare;
- expunerea documentelor confidenţiale uitate în tava de ieşire după imprimare;
- amestecarea materialelor imprimate care aparțin unor utilizatori diferiţi
- interceptarea de către hackeri a datelor imprimate sau scanate, aflate în tranzit;
- pierderea datelor din cauza eliminării neglijente a imprimantelor la sfârşitul perioadei de închiriere/utilizare.
Protejarea dispozitivelor de imprimare, copiere și scanare împotriva utilizării neautorizate se poate asigura prin implementarea controlului accesului utilizatorilor prin autentificare folosind soluții de securizare a imprimantei. Acastea oferă utilizatorilor şi avantajul suplimentar al accesului mai rapid la setările şi lucrările de imprimare preferate, în timp ce măresc nivelul de responsabilitate şi control.
Prin securizarea accesului la imprimantele și copiatoarele în rețea folosind cititoare de carduri, companiile pot acum gestiona cu ușurință datele sensibile și pot urmări utilizarea de către angajați.
Fiind partea frontală a unei soluții de imprimare securizate, cititoarele de carduri sunt ușor de implementat. Prin soluția de imprimare securizată care încorporează un cititor de carduri se captează nu numai identitatea angajatului care accesează imprimantă, ci și ora, locația și sursa solicitării de imprimare.
Avantajul soluției de imprimare securizată constă în faptul că documentul se va tipări la imprimanta ce scanează acea cartelă, nu la cea la care s-a trimis comanda, fiind o soluție optimă în momentul în care imprimanta aleasă inițial este folosită de alți utilizatori în acel moment.
Comanda de imprimare este deci eliberată în tavă de ieșire numai atunci când persoana se autentifică, ceea ce asigură faptul că informațiile importante nu sunt lăsate nesupravegheate și materialele nu sunt uitate sau irosite.
Beneficii ale soluțiilor de imprimare securizată
1. Eliminarea paginilor irosite rămase la imprimantă, economisind resursele companiei și reducând impactul asupra mediului;
2. Documentele nu sunt tipărite până când user-ul nu este pregătit să le ridice de la dispozitiv;
3. Asigurarea securității informațiilor prin păstrarea documentelor confidențiale departe de persoanele care nu au drept de acces la date sensibile.