PROBLEME FRECVENTE ALE IMPRIMANTEI ȘI RECOMANDĂRILE DE REMEDIERE
În funcționarea curentă a imprimantei, atât pe partea hardware, cât și pe cea software pot interveni erori sau defecțiuni. Cele mai des întâlnite probleme întâmpinate cu echipamentele multifuncționale și soluțiile pentru acestea sunt următoarele:
1.Imprimanta este offline
Descrierea problemei:
La apăsarea butonului de imprimare apare mesajul că imprimanta nu este disponibilă sau nu este conectată.
Posibile cauze:
Imprimanta nu este pornită. Conexiunile USB, LAN, Wi-Fi, Bluetooth nu funcționează.
Recomandări:
- imprimarea de pe alt computer, dacă este posibil, pentru a determina dacă computerul sau imprimanta este problema;
- repornirea atât a imprimantei, cât și a dispozitivului de pe care încercați să imprimați;
- dezinstalarea și apoi reinstalarea software-ului și driverelor imprimante.
2.Blocaje de hârtie
Descrierea problemei:
Imprimanta semnalează prezența unui blocaj de hârtie
Posibile cauze:
Mici bucăți de hârtie sau alte resturi sunt blocate între rolele imprimantei sau pe traseul hârtiei.
Recomandări:
- pentru blocajul apărut în cazul copierii sau scanării se desface capacul dispozitivului ADF și se verifică dacă sunt capse sau bucăți de hârtie care blochează traseul hârtiei;
- rularea rolelor de hârtie pentru a vedea dacă se mișcă liber sau dacă se desprinde ceva;
- evitarea încărcării prea multor coli de hârtie în tavă de alimentare și alinierea foilor de hârtie înainte de așezarea în tavă.
3.Pagini tipărite cu linii / dungi
Descrierea problemei:
Sunt prezente linii sau dungi pe pagina imprimată.
Posibile cauze:
Este posibil să nu funcționeze corect cartușul de toner.
Recomandări:
- tipărirea mai multor pagini pentru a urmări dacă problema persistă;
- verificarea dacă tipul de hârtie și setările de imprimare se potrivesc;
- în cazul copierii și scanării, curățarea geamului scanerului cu o cârpă moale sau un șervețel;
- contactarea specialiștilor ce asigura serviciul de service.
4.Fond gri
Descrierea problemei:
Fundalul paginii este de culoare gri sau are o distribuție de culoare gri.
Posibile cauze:
Mediul de operare sau defecte ale cartușului de toner pot cauza apariția fondului gri.
Recomandări:
- evitarea folosirii hârtiei care a fost deja rulată prin intermediul dispozitivului;
- imprimarea mai multor pagini;
- reducerea densității tonerului din panoul de control;
- dacă problema persistă, solicitați înlocuirea cartușului de toner de către serviciul de service.
5.Copiere de calitate slabă
Descrierea problemei:
Documentele copiate arată necorespunzător din punct de vedere al calității imprimării.
Posibile cauze:
Setările de calitate a imprimării au fost fixate de ultima persoană care a folosit echipamentul.
Recomandări:
- verificarea setărilor echipamentului înainte de imprimare;
- verificarea hârtiei pentru a corespunde specificatiilor imprimantei.
6.Toner întins pe pagină
Descrierea problemei:
Tonerul este întins pe pagină.
Posibile cauze:
Aparatul necesită curățare. Pot există probleme de fixare a tonerului sau hârtia folosită nu corespunde specificațiilor producătorului echipamentului.
Recomandări:
- înlocuirea hârtiei folosite;
- tipărirea mai multor pagini pentru a urmări dacă problema persistă;
- apelarea la serviciul de service pentru curățarea echipamentului sau înlocuirea tonerului.
7.Toner nefixat
Descrierea problemei:
Tonerul nu este fixat pe pagina imprimată și se șterge ușor.
Posibile cauze:
Pot exista probleme ale unității de fixare. Hârtia folosită nu corespunde recomandărilor producătorului.
Recomandări:
- verificarea setarilor de tipărire pentru a corespunde cu hârtia folosită;
- utilizarea altui tip de hârtie;
- apelarea la serviciul de service.
8.Pete care se repetă
Descrierea problemei:
Pe paginile tipărite se constată apariția regulată a petelor.
Posibile cauze:
Impurități acumulate în echipamentul de tipărire. Cartușul de toner trebuie înlocuit.
Recomandări:
- tipărirea mai multor pagini pentru a urmări dacă problema persistă;
- contactarea serviciului de service pentru curățare sau înlocuirea cartușului / cilindrului.
9.Repetarea imaginii
Descrierea problemei:
Porțiuni de imagine reapar pe pagină la intervale regulate.
Posibile cauze:
Hârtia folosită nu corespunde recomandărilor producătorului. Unitatea de fixare poate fi defectă.
Recomandări:
- tipărirea mai multor pagini pentru a urmări dacă problema persistă;
- verificarea tipului și calității hârtiei utilizate pentru conformitatea cu recomandările producătorului;
- contactarea serviciului de service;
10.Caractere deformate
Descrierea problemei:
Sunt prezente caractere deformate pe pagina tipărită.
Posibile cauze:
Hârtia folosită nu este alimentată corect.
Recomandări:
- tipărirea mai multor pagini pentru a verifica persistența problemei;
- verificarea încărcarii corecte a hârtiei;
- solicitarea asistenței serviciului de service.
11.Print oblic
Descrierea problemei:
Imaginea este tipărită înclinat pe pagină.
Posibile cauze:
Hârtia folosită nu este încărcată corect sau nu corespunde recomandărilor producatorului.
Recomandări:
- tipărirea mai multor pagini pentru a verifica corectarea problemei;
- verificarea că nu exista bucăți de hârtie în interiorul dispozitivului;
- verificarea așezarii corecte a hârtiei in tava pentru hârtie și a alinierii brațelor. Dacă defectul apare la copiere după preluarea hârtiei din dispozitivul ADF, trebuie aliniate și strânse brațele taviței de alimentare cu hârtie.
- solicitarea asistenței tehnice.
12.Hârtie încrețită
Descrierea problemei:
Pagina prezintă cute sau este încrețită.
Posibile cauze:
Hârtia utilizată nu corespunde specificațiilor producătorului sau nu este încărcată în mod corespunzător.
Recomandări:
- tipărirea mai multor pagini pentru a verifica corectarea problemei;
- verificarea așezarii corecte a hârtiei și a faptului că ghidajele din tava de alimentare sunt corespunzătoare;
- verificarea că tipul și calitatea hârtiei utilizate sunt conforme cu recomandările producătorului;
- solicitarea asistenței serviciului de service.
13.Nu se realizează imprimarea și se deschide o casetă dialog de salvare
Descrierea problemei:
Imprimanta nu execută imprimarea.
Posibile cauze:
Este posibil ca o cerere de tipărire să fi fost trimisă imprimantei virtuale din sistemul de operare Windows.
Recomandări:
- trebuie verificată alegerea imprimantei corecte din fereastra de previzualizare. Există posibilitatea că imprimantă să fie offline, iar cea disponibilă să fie cea virtuală.
14.Imprimări umede în cazul imprimantelor cu cerneală
Descrierea problemei:
Rezultatul imprimării este un document umed.
Posibile cauze:
Nu se utilizează hârtia potrivită pentru modul de imprimare selectat. De exemplu, dacă în loc de hârtie foto se utilizează hârtie simplă, imprimanta va folosi o cantitate greșită de cerneală.
Recomandări:
- verificarea tipului și calității hârtiei utilizate sunt conforme cu recomandările producătorului;
- verificarea setărilor imprimantei.
15.Erori ale imprimantei din cauza driverului
Descrierea problemei:
Imprimanta afișează erori sau apar întreruperi ale conexiunii.
Posibile cauze:
Driverul imprimantei este neactualizat sau instalarea sa nu a fost făcută corespunzător.
Recomandări:
- reinstalarea driverului imprimantei;
- evaluarea sistemului de operare sau a software-ului imprimantei de către un specialist service.
16.Print Spooler-ul se blochează
Descrierea problemei:
Apariția unor erori sau opriri neașteptate ale imprimantei sau ale calculatoarelor.
Posibile cauze:
În cazul unor erori sau opriri neașteptate ale imprimantei sau ale calculatoarelor, print spooler-ul poate bloca toate procesele.
Recomandări:
- repornirea imprimantei;
- solicitarea asistenței serviciului de service.
Alte situații în care se recomandă să solicitați intervenția unui specialist în service-ul echipamentului multifuncțional:
- producerea de zgomote în funcționarea imprimantei;
- blocaje repetate cu hârtie;
- pagina murdară la printare;
- hârtia nu este trasă din casetă sau dispozitivul ADF (patinează rolele).